Tvist med anställd – Har du eller ditt företag hamnat i en tvist med en av era anställda? Behöver ni hjälp?
Det fins en rad situationer som kan leda till tvister med anställda – olika lagar kan också reglera olika situationer.
Nedan är bara ett litet urval av situationer som kan ge upphov till tvister mellan arbetsgivare och arbetstagare:
Som arbetsgivare så ställs du ofta inför olika, ofta oväntade situationer, eller måste ta ställning till komplicerade frågor. Det är inte alltid lätt att hantera komplicerade frågor på egen hand, eller försöka tolka de olika lagarna.
Därför är det alltid bra att ha kontakt med en jurist som kan arbetsrätt för att hantera dessa frågor på ett professionellt sätt.
En anställd kan antingen genom sitt fackförbund (om denne är medlem i ett fackförbund) eller på egen hand inleda en tvist eller förhandling med sin arbetsgivare. Det kan gälla en rad olika arbetsrättsliga förhållanden, som till exempel en tvist om:
Kontakta oss idag!
Som arbetsgivare så ställs du ofta inför olika, ofta oväntade situationer, eller måste ta ställning till komplicerade frågor. Det är inte alltid lätt att hantera komplicerade frågor på egen hand, eller försöka tolka vad de involverade lagarna säger. Därför så är det alltid bra att ha kontakt med en jurist som kan arbetsrätt för att hantera dessa frågor på ett professionellt sätt. En anställd kan antingen genom sitt fackförbund (om denne är medlem i ett fackförbundet) eller på egen hand inleda en tvist eller förhandling med sin arbetsgivare. Det kan gälla en rad olika arbetsrättsliga förhållanden, som t.ex. en tvist om:
• Lön
• Semesterersättning
• Skadestånd, lojalitetsplikt
• Ogiltigförklaring av
uppsägning eller avsked
Vänligen fyll i formuläret nedan så återkommer vi till dig snarast, normalt samma dag.
© 2025 Advantage. All rights reserved.